14 Ekim 2013

Vee İşte Fotoğraflarla Ahşap Kutunun Yapım Aşamaları (:

Size bahsetmiş olduğum ahşap kutum bitmek üzere ama sabredemiyorum artık fotoğrafları koyuyorum :)

İlk halini fotoğraflamayı unutmuştum ilk kat boyayı yaparken aklıma geldi bu halini çektim artık. Bahsettiğim gibi objemiz bir kitap kutusu ama ben hatıra yığınlarının koyulacağı bir kutu olarak düşündüm.






 İlk olarak kutunun çini ve dışını kahverengi boyadım.




Mumla eskitme tekniği uygulayacağımı belirtmiştim. Bunun için eskitme yapacağım yerlere resimde gördüğünüz beyaz mumu süre süre bir güzel yedirdim.








Ardından mum sürdüğüm yerleri gül kurusu boyadım. Boyarken biraz endişe ettim, boyayı sürerken her fırça darbesi belli oluyor. Altta mum olduğu için böyle olması normal sanırım. Boya kuruduktan sonra 2. katı da sürdüm izler kapansın diye.


Arada kalan kitap sayfaları görünümündeki kısmı boyamamıştım, şimdi gül kurusu boya ile orayı da iki kat boyadım. Bu kısıma antik eskitme boyası ile eskitme yapılacak.








Gül kurusu boya kurudu. Şimdii sırada mum sürdüğüm yerleri eskitmekte. Zımparayı alıyorum elime, istediğim yerleri zımparalayıp alttan kahverengi boyanın görünmesini sağlıyorum.



Özellikle köşelerde eskitme çok güzel oluyor. 




Zımpara işi bittikten sonra sıra geldi antik eskitme boyası ile arada kalan kısmı eskitmeye. Ponpon fırçama boyayı alıp istediğim yerlere sürüyorum, ardından fazlasını alıyorum. Amacım aradan gül kurusunun da görünmesi o yüzden boyayı gayet az kullanıyorum.




Bu rengi çok beğendim, gül kurusu tek başına biraz soğuk gelmişti. O yüzden mum eskitme yaptığım yerlerin üzerinden de antik eskitme boyası ile biraz biraz geçtim. Bu halini daha çok beğendim.



Kutunun boyanma işi bitti. Sırada dekupaj ve hamur kabartmaları yapmak var. Renkli fotokopisini almış olduğum dekupaj kağıtlarımı kesip biçtim kendimce kompozisyonunu yaptım.



Elimde hava ile kuruyan model hamuru olmadığından önceki kutuda bahsettiğim Cernit ile hamur kabartma işine giriştim. kelebekleri ve kutuyu hediye edeceğim çiftin isimlerinin başharflerini kabartmaya karar verdim. Hamurumu açıp desenleri üzerine yerleştirdim. Kenarlarından dikkatlice kesip hamurları çıkardım.







Dekupaj kağıtlarımı istediğim şekilde yapıştırdıktan sonra üzerinden dekupaj tutkalı ile bir kez daha geçtim ki vernik renklerini bozmasın. Ardından hamurları yapıştıracağım yere tutkalı sürdüm ve hamuru üzerine yerleştirdim. Hamurun üzerine tekrar dekupaj tutkalı sürüp resmi üzerine yapıştırdım. Bütün hamurları bu şekilde yerleştirdikten sonra onların üzerinden de dekupaj tutkalı ile geçtim. Bu arada bir hata yaptım: Dekupaj desenlerini yapıştırırken ilk resimde kabarmalar oluştu. Dekupaj tutkalını zemine değil de kağıda sürdüm büyük ihtimalle bu yüzden oldu. 2. hatam ise resimleri zımparalayıp inceltmeyi unuttum. Kabarmaların önüne geçemedim maalesef bu hali ile kaldı.





Elim değmişken tüm zemini de tutkalladım. Böyle bakılınca durum vahim gibi görünüyor ama şükür ki dekupaj tutkalı kurudukça şeffaflaşıyor :)

Birazdan kutuyu fırına vereceğim malum Cernitin katılaşması için 130 derecede 30 dk beklemesi gerekiyor. Son halini gene sizlerle paylaşacağım. Takipte kalın :) ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder