10 Ekim 2014

Bebek Hazırlıkları - 4 (Lohusa Terliği Nasıl Yapılır?)



Gebeliğin 38. haftasına girdiğim şu günlerde bebek hazırlıklarını biraz hızlandırayım dedim ve ne zamandır malzemelerini hazır ettiğim lohusa terliğini bugün yapıp bitirdim. Bayram telaşı ve eşimin burda oluşundan dolayı erteliyordum. Bugün eşim Cumaya gidince hemen yapıp bitirdim :)
Bu arada bebeğimiz gelmeye niyetli görünüyordu bir hafta önce 1 cm açılma ve nst de sancı çıkınca bayağı ümitlenmiştim eşim burdayken doğacak diye ama perşembe günü doktor ziyaretimizde bebek henüz kanala inmemiş biraz daha zaman var dedi doktorumuz. Nst de sancım çıkıyor ama ben henüz hissetmiyorum. 
Gelişmelerden anlayacağınız üzere Yusuf Eren'e bir hayli odaklanmış durumdayız :)) Bu arada dün ultrasonda yüzünü çok net gördük, tombiş yanaklı bi bebek geliyor Allahın izniyle :)

Evet bu havadisleri paylaştıktan sonra gelelim terliğimizin yapımına:
İlk olarak edindiğim malzemeler alttaki fotoğrafta gördüğünüz lateks güller (birmax adlı siteden çok uyguna edinebilirsiniz, ben ordan yaptığım alışverişimde bu gülleri akıl edemediğim için burda bi tuhafiyeden oldukça maliyetli aldım. Birmax'ta 75 kuruş bu şekilde 12 gül olan bir dal), dantel şerit, bebek şekeri süslemede aldığım karlı tül.
Bunların dışında tabiiki bir terliğe ihtiyacımız var. Sonradan sadece güller yeterince güzel durmaz gibi geldi ve cipso denilen malzemeden aldım. Ancak burda da şunu belirtmeliyim ki, cipso süsleme işi için çok kullanışsız bir malzeme. Üzerindeki beyaz köpükler aşırı dökülüyor. Ayrıca yapıştırmak da biraz zor. Bunun yerine size pıtırcık diye bilinen süsleme malzemesini tavsiye ederim. Çok daha kullanışlı ve gösterişli.






Karlı tülü terliğimin üzerine koyunca biraz büyük geldiğini gördüm ve aklıma bu yöntem geldi. Minik tokalarla küçücük bağlayıp arasını açtım hem dalgalı görüntü elde ettim hem de tülüm terliğime uygun boyuta geldi.



Bunun üzerine koyacağım şerit danteli yuvarlak forma getirmek için iç kısımdan pileler alarak her pileyi zımbaladım. Böylece altta gördüğünüz gibi yuvarlak bir tülüm oldu.





Karlı tülümün altına minik bir parça keçe yapıştırdım ki terliğe daha kolay sabitleyebileyim.



Daha sonra karlı tülün üzerine tam merkezine sıcak silikon sıkarak dantelimi yerleştirip yapıştırdım.



Bu aşamadan sonra saplarını kestiğim lateks güller ve cipsoları tek tek sıcak silikonla yapıştırdım. Tabii bunun öncesinde hepsini nasıl yerleştireceğimi kararlaştırdım. Gördüğünüz gibi sıcak silikonu çiçeğin altına sıkıp donmadan yerine yerleştirip hafifçe bastırdım.





İşte bu şekilde hepsini tek tek yapıştırdım. Burda önemli olan bir şey arada boşluk kalmaması. Hem alttaki zımbalar görünmesin hem de görüntü daha hoş olsun diye.



İşte meşhur terliğimiz de burda :)



Üzerine koyacağımız süsleme hazır olduğuna göre terliğe yapıştırabiliriz artık. Keçenin altına sıcak silikonu sıkıp tam merkeze dantelimizi yerleştiriyoruz.


Gördüğünüz gibi kenarlar havada kaldı ve bence kötü görünüyor.


Bunun için yer yer terliğe sıcak silikon dokundurup dantel ve tülü terliğe sabitledim.


İşte terliğimiz hazır.



Bence yapılması zor olmayan, doğru malzeme ile kolaylıkla yapılabilecek bir çalışma. Benim içime çok sindi. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin.
Sevgilerimle :))



Dip Not: Bu süsleme aynen lohusa tacı için kullanılabilir mi? Kesinlikle çok rahat kullanırsınız. En alttaki keçenizi taca göre ayarlayın ve tacı kurdele ile önce güzelce kaplayın ve yapıştırın. Tesettürlü olmayan bayanlar için çok güzel bir takım olacaktır. Ben tesettürlü olduğum için zaten tacı kullanmayacağım :)


2 yorum :

  1. lohusa tacı ve terliği ararken buldum yazınızı
    terlik arıyorum ne zamandır düz beyaz bir terlik bulamıyordum siz ne güzel plastik terlik bulmuşsunuz güzel de akıl etmişsiniz rahatlık açısından da iyi olacağa benziyor. siz de güle güle giyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok rahat oluyor hastanede bez terlikle uğraşamazmışım dikişler vs. Bunu giymek daha kolay ve dediğiniz gibi daha sağlıklı :)

      Sil