30 Aralık 2013

Mum Eskitme ve Peçete Dekupajı Tekniği: Peçetelik (Resimli Anlatım)

Bugün size mum eskitme ve peçete dekupajı tekniği ile yaptığım peçeliği anlatacağım. Öncelikle peçeteliği zımparalıyoruz güzelce. Ardından mum eskitme yapacağımız için alttan görünmesini istediğimiz renge boyuyoruz akrilik boya ile. Ardından alttaki fotoğrafta 3. aşamada görüldüğü üzere beyaz mumu eskitmek istediğimiz yerlere bir güzel sürüyoruz. Üzerini beyaz boya ile boyayıp kuruduktan sonra zımpara ile eskitmek istediğimiz yerlerin üstünden geçiyoruz. 5. aşamada objenin zımparalanmış halini görüyorsunuz. Peçete dekupajı ile mum eskitme birbirine çok yakışıyor. Peçete çok ince olduğu için altta kalan tüm uygulamayı gösteriyor ve çok doğal bir görünüm elde ediyorsunuz. 
Boyama aşaması bittikten sonra asıl zor kısım olan peçete yapıştırmaya başlıyoruz. Peçeteyi yapıştıracağımız yüzeye peçete tutkalını sürüp üzerine dikkatlice peçeteyi yerleştiriyoruz. Üzerine buzdolabı poşeti koyup elimizle iyice sıvazlıyoruz ki peçete pürüzsüz bir şekilde objeye yerleşsin.



Bence asıl zor kısım bundan sonra bu objemizde girinti çıkıntı fazla olduğu için peçeteyi buralara düzgün yapıştırmak zor olabiliyor. Ama fırçaya fazlaca peçete tutkalı aldığımızda daha rahat işlem yapıyoruz. Kıvrımlı yerleri ben bu şekilde tutkal aldığım fırçayı üstten hafifçe bastırarak peçetenin esnemesini sağlama yoluyla yapıştırdım. 
Peçete yapıştırma işlemi bitince tüm objeyi peçete tutkalı ile bir daha geçerek verniğe karşı koruyoruz. Bu aşamada ben bazen normal dekupaj tutkalını kullanıyorum. O bana daha koruyucu geliyor. Son olarak sprey vernikle vernikleyip hazır hale getiriyoruz.

Kolay gelsin (:



2 yorum :

  1. Çok uğraşmışsınız ama değmiş çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık.Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  2. Aslında çok uğraşmıyorum, peçete tekniğini çok sevdiğim için bir de telif problemi olmadığı için en çok tercih ettiğim teknik. Ama her objede farklı bir deneyim yaşatıyor, her seferinde farklı bir yöntem geliştiriyorsunuz doğal olarak. Teşekkür ederim ziyaret için, sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil